Psaltirea, Catisma I (ps. 1-8)

M-am gândit și eu să mă folosesc, la nivelul modest pe care le posed, de cunoștințele mele pe plan biblic și să ofer un text cât mai corect, ortodox, al Scripturilor. Pic cu pic, revizia (nu traducerea) se va face, comentariile se vor aduna și la sfârșit, poate cineva se va gândi să supună unei comisii textul – sau să-l ia în considerație, pe lângă alte osteneli – și să-l oficializeze. Pentru că nu vreu să mă dau cărturar, ci să slujesc Biserica, voi trage cu ochiul la cât mai multe osteneli, ortodoxe sau nu, mai vechi și mai noi, dar ca bază voi folosi textul Septuagintei și cel bizantin, pentru Vechiul, respectiv pentru Noul Legământ și încep cu Psalmii, apoi Noul Testament și celelalte după. Textul va fi unul aproape de cel clasic, dar mai literar, pentru citire; în paralel rezultă și un text mai literal, cu note și precizări, dar pe care îl țin în privat și-l împart doar cu cei care prin comentariile lor arată că au nevoie și le este de folos. Același regim îl are și revizia după textul ebraic, una foarte literală, pentru studiu, pe care o fac în paralel cu celelalte 2.

Mulțumesc lui Dumnezeu și unui părinte monah pentru motivația începerii acestei lucrări. Părintelui mulțumesc și pentru osteneala de a-mi oferi o revizie proprie, de bună calitate, a câtorva cărți biblice, realizată după Septuaginta și textul bizantin.

Psalmul 1

Al lui David, fără titlu

  1. Fericit bărbatul care n-a umblat în sfatul necinstitorilor și pe calea păcătoșilor nu a zăbovit și pe scaunul pierzătorilor n-a șezut,
  2. Ci în Legea Domnului e bucuria lui și la Legea Lui va cugeta ziua și noaptea
  3. Și va fi ca pomul cel răsădit lângă albiile apelor care va da rodul lui la timpul său și frunza lui nu va cădea și toate câte va face vor spori.
  4. Nu sunt așa necinstitorii, nu sunt așa, ci ca praful pe care-l spulberă vântul de pe fața pământului;
  5. De aceea nu se vor ridica necinstitorii la judecată, nici păcătoșii în sfatul drepților,
  6. Căci Domnul cunoaște calea drepților și calea necinstitorilor va pieri.

Psalmul 2

Al lui David, fără titlu; despre Mesia

  1. Pentru ce s-au întărâtat neamurile și popoarele au cugetat cele deșarte?
  2. Au stat de față regii pământului și căpeteniile s-au adunat împreună împotriva Domnului și împotriva Hristosului Lui.
  3. ”Să rupem legăturile Lor și să lepădăm de pe noi jugul Lor”.
  4. Cel ce locuiește în ceruri va râde de dânșii și Domnul îi va batjocori pe ei,
  5. Apoi va glăsui către ei în urgia Lui și în mânia Sa îi va tulbura pe ei.
  6. Iar Eu am fost pus rege de către El peste Sion, muntele cel sfânt al Lui, vestind porunca Domnului;
  7. Domnul Mi-a spus: ”Fiul Meu ești Tu, Eu astăzi Te-am născut.
  8. Cere de la Mine și-Ți voi da neamurile ca moștenire a Ta și ca stăpânire a Ta marginile pământului.
  9. Îi vei păstori cu toiag de fier, ca pe vasul olarului îi vei sfărâma pe ei”.
  10. Și acum, regi, înțelegeți, învățați-vă pe voi, toți care judecați pământul,
  11. Slujiți Domnului întru frică și bucurați-vă de El cutremurându-vă,
  12. Luați învățătură, ca nu cândva să se mânie Domnul și să pieriți din calea cea dreaptă. Când se va aprinde pe neașteptate mânia Lui, fericiți toți care se încred în El!

Psalmul 3

Despre Pr. George Ovidiu Chirița

Om, bărbat, creștin, soț, tată, preot și român
Acest articol a fost publicat în Biblice și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

